استفاده از نام خانوادگی در برندسازی
شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که آیا استفاده از نام خانوادگی و شخصی برای نامگذاری شرکت و انتخاب اسم برند کسب و کار شما، اقدامی درست است یا خیر؟
باید بگویم در تمامی دنیا، سالهای سال است که افراد از نام خانوادگی خودشان به عنوان برند کسب و کارشان و برای نامگذاری شرکت استفاده کردهاند و میکنند. برخی از آنها نام و نامهای خانوادگی کامل و برخی دیگر به صورت نامهای ترکیبی بین دو قسمت اسم یا نام دو شریک استفاده شدهاند. در این مقاله قصد دارم به بیان چندین مثال ایرانی و خارجی انتخاب اسم برند با نام شخصی بپردازم.
هاکوپیان (HACOUPIAN)
این برند معتبر ایرانی که آقای سومبات هاقوپیان آن را در سال 1349 تاسیس کرد، امروزه یکی از افتخارت صنعت پوشاک ایران محسوب میشود. این هموطن ارمنی که خودش یک خیاط حرفهای بوده است، قدم به قدم کسب و کار خود را آغاز کرده است و ما امروز نتیجه بیش از 47 سال را میبینیم. هاقوپیان با کمی تغییر به هاکوپیان برای انتخاب اسم برند خود، از نام خانوادگی شخصیاش استفاده کرده است.
البته مطمئنا به دلیل خاص بودن این نام که با نامهای فارسی متفاوت و شبیه آواهای لاتین است توانسته یک نام خاص فامیلی باشد. این نام تجاری جزو 100 برند برتر ایران است و امروز بیش از 24 شعبه درجه یک در سراسر ایران دارد. طرح لوگوی کالسکه و استفاده از رنگ طلایی و مشکی نیز محصولی تشریفاتی و پرسابقه را به مشتریان القا میکند
ادامه مطلب